JOUW SCHILDERIJ OP MAAT VANAF 199 EURO
parallax layer

  VEELGESTELDE VRAGEN

Bij het uitvoeren van een schilderij op maat komt veel kijken. Daarom hebben wij deze meest gestelde vragen voor je op een rij gezet. En wel voor elk stap in het proces. Van de oriëntatie-, uitvoerings, afrondings- tot en met de after-salefase. Staat je vraag er niet bij? Bekijk dan de uitgebreide werkwijze of neem contact met ons op.

parallax layer

ORIËNTATIEFASE

Betaalbarekunstopmaat.nl is onderdeel van Betaalbarekunst.nl, dé webshop voor betaalbare kunst en wanddecoratie tot 1000 euro. Wij hebben een galerie in Den Haag waar een deel van onze collectie en voorbeeldopdrachten kan worden bekeken.

Onze maatwerkservice besteden wij uit aan onze vaste ateliers in China. Dit doen we al meer dan 10 jaar en met succes. Afhankelijk van de stijl, moeilijkheidsgraad en/of oorsprong van het schilderij, wordt je opdracht gematcht met de meest geschikte, professionele schilder.

Op portretten na, kunnen we in principe alles voor je naschilderen. Van grootmeesters, tot abstracte schilderijen en landschappen. In elke kleur en elk formaat, zolang je maar een goed voorbeeld (foto) hebt. Hoe beter de foto, hoe nauwkeuriger het resultaat, dat het origineel tussen de 90 en 95% zal benaderen. Portretten zijn te persoonlijk gebleken en doen we helaas niet meer.

Dat kan zeker. Zo kunnen we bijvoorbeeld:

  • Foto’s optimaliseren
  • Een andere stijl doorvoeren (bijv. impressionistisch)
  • Kleuren aanpassen
  • Onderdelen weglaten
  • Items toevoegen
  • De verhouding aanpassen
  • Een twee- of drieluik maken

Als het nodig is maken we een mock-up/digitaal voorbeeld om de uitgangspunten helemaal helder te hebben.

In het algemeen doen wij twee dingen niet:

  1. Jouw globale idee, eventueel naar aanleiding van voorbeelden, transformeren tot een voorbeeld of schilderij). Dit is een “vrije” opdracht en wij zijn gespecialiseerd in naschilderen. Dit doen we dus niet.
  2. Foto’s met verschillende perspectieven, kleuren en/of belichtingen samenvoegen tot een geheel, om dit vervolgens na te schilderen. Dit is te specialistisch werk en de uitkomst is onzeker. Dit doen we dus ook niet.

Kortom, wij moeten een concreet en duidelijke voorbeeld hebben om na te kunnen schilderen. Kleine wijzigingen of filters/stijlen aanbrengen zijn geen probleem, artistieke creaties dus wel.

Een nieuwe opdracht volgt altijd dit proces:

  1. Online prijsopgave (inschatting)
  2. Offerte (definitief aanbod)
  3. Aanbetaling (30%)
  4. Uitvoering (het schilderen)
  5. Nabetaling (70%)
  6. Verzending (verzekerd)

Van begin tot eind duurt 3-4 weken maar loopt uit al naar gelang het aantal aanpassingsrondes.

Wij krijgen zoveel aanvragen dat wij altijd eerst een automatische online inschatting van de prijs maken. Als je verdere interesse hebt, maken wij de officiële aanbieding/offerte persoonlijk voor je op. Jij hebt dus sneller een kostenplaatje en het scheelt ons een hoop werk.
In onze offerte staan alle afspraken over de prijs, uitvoering, bezorging, materiaal, levertijd, werkwijze, betaling enz. Maar ook dat een exacte kopie nooit kan worden vervaardigd. Het zijn voor de hand liggende dingen maar ze moeten wel zwart-op-wit staan. Lees de online offerte daarom goed door zodat je precies weet wat je kunt verwachten. Tevens verwijzen wij naar onze Algemene voorwaarden.
In de “kleine lettertjes” staan alle “overige” rechten en plichten in voor zowel  de consument als voor ons. Deze zijn veelal pas interessant als er iets bijzonders aan de hand is. Bijvoorbeeld in het geval van garantie, wanbetaling en schade. Saai om te lezen maar best belangrijk dus. De meeste bedrijven hebben geen onredelijk bezwarende Algemene voorwaarden, wij dus ook niet 😉
Op schilderijen, foto’s en overige creaties zit meestal beeld-, portret en/of auteursrecht. Wij beoordelen echter niet wie welke rechten heeft op aangedragen beeldmateriaal. Dat is voor ons namelijk onmogelijk. Wij voeren alleen de opdracht uit en het is aan jou om te beoordelen of een naschildering geoorloofd is en wat je ermee gaat doen. We hebben echter nog nooit een klant gehad die hier problemen aan heeft ondervonden. Wij grijpen alleen in als we denken dat je onze kopieën voor echt verslijt of lijkt te gaan handelen in grote(re) oplages. En je vrijwaart ons bij de start van je opdracht van aanspraak op inbreuk op rechten van derden.
Standaard is onze levertijd 3-4 weken. Elke gewenste aanpassing kan de levertijd met 1-2 weken vertragen. Schilderijen groter dan 2 m2, met zeer veel detail en/of dikke verf kunnen de doorlooptijden doen verdubbelen.

BESLISSINGFASE

De opdracht start als je de aanbetaling van 30% hebt gedaan.
Wij sturen je een link naar de offerte in onze webshop. Hier kun je het eerste deel (30%) van je maatwerkschilderij afrekenen. Dit werkt als een normale bestelling. Voordat je schilderij wordt bezorgd voldoe je de nabetaling (70%) ook via de webshop. Lees meer over bestellen en betalen.
Ja, wij zijn aangesloten bij WebwinkelKeur. Dit betekent dat wij voldoen aan wetgeving, transparant zijn in onze informatievoorziening en bemiddeld worden bij geschillen. Meer informatie over WebwinkelKeur.
Helaas kan het altijd gebeuren dat er een verschil van mening ontstaat. In dat geval zullen wij altijd eerst proberen tot een oplossing te komen. Mocht dit niet lukken dan leggen wij ons geschil voor aan WebwinkelKeur. Mochten zij niet tot een oplossing komen dan bemiddelen zij tot een bindende uitspraak bij Geschilonline.nl

UITVOERINGSFASE

Ja, wij maken nooit gebruik van prints of iets dergelijks, ook niet als ondergrond (wat veel voorkomt) bij productiekunstwerken.
Standaard werken wij met een sneldrogende, kwalitatieve olieverf. Omdat deze van nature een zachte glans heeft is een vernislaag niet nodig. Je schilderij in acrylverf uitvoeren is ook mogelijk. Weet je niet waar het origineel mee is geverfd? Dan is olieverf prima.
Als canvas gebruiken wij 380 grams katoen. Dat is heel dik en stevig vergeleken bij veel andere “productiekunstwerken”. Als frame gebruiken wij altijd een verlijmd houten sprieraam van 2 of 4 cm dik. Als ophangsysteem monteren we metalen draad en ogen. Je maatwerkschilderij is dus altijd direct klaar om op te hangen.
Ja, je kunt aanpassingen doorgeven maar pas bij het eerste (eind)resultaat. Dan krijg je namelijk een foto toegestuurd. Naar aanleiding hiervan kun je je wensen doorgeven. Maar let op: nadat je je wensen hebt doorgeven kun je geen nieuwe wensen (aandachtspunten) doorgeven. Wij gaan hier vervolgens mee aan de slag en met het verbeterde (eind)resultaat. Dit proces herhaalt zich redelijkerwijs totdat het schilderij naar wens is. Hiermee halen we een succespercentage van 99%.
In sommige, duidelijke gevallen besluiten wij om (op onze kosten) een andere schilder een nieuw exemplaar te laten maken. Dit leidt in principe altijd tot een goed resultaat. Als dit niet zo is, kijken we per individueel geval naar de beste (financiële) oplossing.
Ja, wij kunnen de bestaande signatuur, de signatuur van de schilder, een signatuur naar wens of een standaard signatuur laten plaatsen. Dit kun je aangeven bij je aanvraag.
Ja, elk maatwerkschilderij wordt standaard geleverd op een verlijmd houten sprieraam van 2 of 4 cm dik. Als ophangsysteem monteren we metalen draad en ogen. Je is dus altijd direct klaar om op te hangen. Op verzoek kunnen we je schilderij ook ongemonteerd, dus op rol leveren, met of zonder spieramen en ophangsysteem, eventueel in een stevige koker.
Bij elk maatwerkschilderij kun je (bij je aanvraag) kiezen voor een mooie lijst. Je kunt uit deze baklijsten kiezen. Als je een andere lijst wilt kun contact met ons opnemen of een kijkje komen nemen in onze galerie in Den haag.

AFRONDINGSFASE

Heel soms is een opdracht toch te vaag of te moeilijk, liggen de eisen te hoog of heeft de schilder de opdracht onvoldoende uitgevoerd. In dit geval proberen we tot een redelijke “schuldvraag” te komen om te bepalen wie wat moet betalen. Zijn wij het met je eens dan betaal je niets. Waren je verwachtingen echt te hoog of de opdracht te vaag, dan ben je ten hoogste je aanbetaling kwijt. Als we er echt niet uitkomen kunnen we een onafhankelijke geschillencommissie inschakelen.
Ben je bijvoorbeeld blut of is je opdracht een schilderij van je -inmiddels- ex, dan ben je je aanbetaling kwijt en mogen wij met het schilderij doen wat we willen.
Dat is heel vervelend maar dan kunnen we helaas niets meer voor je doen. Je hebt immers uitgebreid de gelegenheid gekregen om het schilderij naar je hand te zetten.
Dat is ook heel vervelend, maar wij moeten het nu eenmaal allemaal van foto doen. Zowel het voorbeeld van jou als het resultaat naar jou. Maar hier is de prijs ook naar. Ons succespercentage is 97%, maar mocht je dit te risicovol vinden, dan kun je beter een schilder bij jou in de buurt zoeken.
Na de aanbetaling van 30% volgt, vlak voor de levering van je kunstwerk, de nabetaling van 70%. Deze kun je ook in je account van onze webshop voldoen. Lees meer over bestellen en betalen.
Nee, helaas verzenden wij maatwerkopdrachten uitsluitend.
Verzending binnen Nederland kost standaard 25 euro. De prijs voor verzending van schilderijen groter dan 180×180 cm kunnen echter sterk afwijken. Voor de Waddeneilanden komt er 25 euro bij.
Verzending naar Vlaanderen kost standaard 50 euro, naar Wallonië 75 euro. De prijs voor verzending van schilderijen groter dan 180×180 cm kunnen sterk afwijken.
Ja, maar afhankelijk van het formaat kost dit wat meer.

AFTER SALE FASE

Je schilderij wordt altijd verzekerd verzonden. Tot je voordeur heb je recht op een feilloos product. Mocht je bij de bezorging een beschadiging (van de verpakking) zien, maak dan nog voor afgifte foto’s en meld dit aan de chauffeur. Neem direct contact met ons op en/of stuur de foto’s door. Mocht je buiten jouw toedoen schade aantreffen aan het schilderij dan zorgen wij voor kosteloze vervanging of herstel (en het transport).
Op het gehele werk zit 5 jaar garantie. Mocht er binnen die tijd iets afbladderen of krom gaan, dan zorgen wij voor een nieuwe of voor herstel (en het transport).
Helaas kan het altijd gebeuren dat er een verschil van mening ontstaat. In dat geval zullen wij altijd eerst proberen tot een oplossing te komen. Mocht dit niet lukken dan leggen wij ons geschil voor aan WebwinkelKeur. Mochten zij niet tot een oplossing komen dan bemiddelen zij tot een bindende uitspraak bij Geschilonline.nl
Back to Top